top of page
  • Zdjęcie autoraSara Giełażyn

7 wskazówek, które pomogą Ci tworzyć jeszcze lepsze Instastories

Powiedz tak z ręką na sercu kiedy ostatni raz wrzuciłeś coś na Instastories? Robisz to regularnie czy traktujesz jako przykry obowiązek? Nie marnuj potencjału Instastories. Filmiki to świetna zabawa, a do tego sposób na budowanie silnych relacji z odbiorcami. Wiem, ze czasami nie łatwo jest wymyślić coś kreatywnego. Dlatego poniżej wrzucam dla Ciebie kilka inspiracji. Stosuj te tak często jak tylko będziesz potrzebował.

A tak właściwie to po co mi te Stories? Historie na Instagramie są świetną możliwością na wyróżnienie się. Niedawno czytałam, że użytkownicy Instagrama chętniej oglądają Stories niż feed! Chociażby dlatego nie może Cię tam zabraknąć. W poprzednich artykułach pisałam o tym, że Twoja siatka zdjęć na Instagramie powinna być spójna. Na pierwszy rzut oka powinna określać Twój brand i przedstawiać to, co oferujesz. Instastories rządzi się swoimi prawami. Super jeżeli Twoje historie są spójne i odbiorcy od razu wiedzą, że to Twój film. Nie musisz jednak tak sztywno trzymać się szablonu jak przy feed’zie. Instastories możesz używać do niemalże wszystkiego. Historie na Instagramie są świetnym sposobem na to, aby Twoi odbiorcy mogli Cię lepiej poznać. A pamiętaj, że im bardziej kogoś znamy, tym bardziej mu ufamy. A jeżeli komuś ufamy to częściej od niego kupujemy. Myślę, że to świetny argument potwierdzając, że warto korzystać ze Stories.


Ok, kiedy już wiemy, że Stories są mega ważne przejdźmy do wskazówek. Jestem przekonana, że kiedy je przeczytasz znacznie łatwiej będzie Ci tworzyć własne Instagramowe historie.

1. Gotowy szablon = mniej pracy na przyszłość.

Ach znam to! Też kiedyś pobierałam na telefon masę aplikacji i testowałam każdą z nich tracąc przy tym duuużo czasu, który zdecydowanie mogłam lepiej wykorzystć. Dzisiaj już wiem, że jedna/dwie aplikacje w zupełności mi wystarczą. Powiem Ci więcej - te aplikację pomagają mi zdecydowanie szybciej działać. Do czego ich używam - właśnie do przygotowywania szablonów. Czasem jest tak, że nie masz dnia na nagrywanie albo po prostu wolisz coś napisać. Wtedy idealnie sprawdzi się proste Stories z tekstem. Jak je przygotować, aby zajęło nam niewiele czasu i było zawsze spójne? Dla mnie odpowiedź jest jedna - szablon w Canva! Moim zdaniem ta aplikacja jest najlepsza. Większość projektów przygotowuje jednak na komputerze, aby później w aplikacji na telefonie łatwo podmienić tylko tekst i... voila! Tak wygląda mój szablon. Zmieniam w nim tylko teksty i kolory. Czasem dodaje zdjęcie, a czasem film. Wszystko w zależności od potrzeb.


2. Użyj aplikacji, aby ułożyć jeszcze lepsze historie.

Tak jak mówiłam dla mnie aplikacje, które znam są zbawienne. Nie muszę nad nimi główkować i znacznie ułatwiają mi pracę. Ja wybrałam Canvę, ale jest jeszcze jedna aplikacja nad którą się zastanawiałam - Unfold. Świetnie sprawdza się w projektowaniu znakomitych historii. Dzięki niej umieścisz kilka zdjęć lub filmów na jednym Stories, a także dodasz tekst napisany wybraną przez siebie czcionką. Aplikacja ma kilka darmowych szablonów, ale możesz też wykupić płatną wersję, dzięki której zdobędziesz mniej popularne układy. Dzięki aplikacji możesz stworzyć ciekawy i angażujący kolaż. Właściwie to ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia.

3. Wykorzystuj nagrane już filmy. Jak za pewne wiesz filmy, które przesyłasz na Instagram mogą mieć max. 60 sek. Jeżeli jednak nagrałeś dłuższy film za pomocą kamerki w telefonie to spokojnie - nic straconego. Ktoś mądry wymyślił aplikację Storeo, dzięki której podzielisz swój film na 15 sekundowe kawałki. Następnie bez problemu będzie mógł je po kolei wgrać na swojego Instagrama. Proste prawda? Bez zbędnego kombinowania i ucinania w telefonie.

4. Udostępniaj swoje posty.

Już kiedyś o tym pisałam, ale wrócę to tego bo to niezmiernie ważne. Instastories daje nam możliwość dotarcia do większej ilości osób niż feed. Dlatego warto właśnie w tym miejscu poinformować naszych odbiorców o nowym poście. Pamiętaj jednak aby nie zdradzać wszystkiego co umieściłeś w najnowszym poście. Zaciekaw i zachęć do kliknięcia. Jak? Zakryj kawałek zdjęcia, zadaj pytanie lub pozostaw odbiorców z ciekawym cytatem. Dodaj emotikony i strzałki. Zasugeruj, że właśnie pod nowym postem znajdą dla siebie coś ciekawego. Nie zapominaj też o archiwalnych postach. Jeżeli nie masz weny śmiało możesz udostępnić starszy post. Jestem pewna, że Twoi odbiorcy z uśmiechem spojrzą na archiwalne wpisy. Powróć do nich z sentymentem, powspominaj. Może w starszym poście znajduje się produkt, który akurat masz w promocji? A może klientka ma na sobie Twoją sukienkę - zachęć odbiorców do podesłania Ci podobnych zdjęć.

5. Inspiruj.

Jestem przekonana, że Twój telefon tak jak i mój to skarbnica inspiracji. Możesz podzielić się nimi z Twoimi odbiorcami. Instastories to bardzo dobre miejsce. Nie musisz tutaj dbać o spójność ze swoim feedem, wiec... po prostu działaj. Dodawaj inspirujące cytaty, kolory czy zdjęcia. Udostępniaj posty i profile, które Ci się podobają. Oznaczaj osoby, które Cię inspirują. A nuż natrafisz na profil, który również udostępni Twoją treść. Dzięki temu dotrzesz do zupełnie nowych odbiorców. Super prawda? Niewiele pracy, a efekty mogą Cię zadziwić!

6. Wykorzystuj wszystkie możliwe opcje angażowania w Stories. Sposobów jest naprawdę sporo - ankieta, pytania, quizy, challange! Domyślam, że może Cię to przyprawić o zawrót głowy. Daj sobie chwilkę. Przeanalizuj na spokojnie każdą z opcji. Zastanów się jak możesz wykorzystać ją w swoim biznesie. Pamiętaj, że każda aktywność dotycząca Twoich Stories zwiększa Twoje zasięgi. Postaraj się aby zaangażować jak najwięcej osób. Im bardziej kreatywna i wciągająca historia, tym większa szansa na zainteresowanie Twoich odbiorców.











7. Edukuj.

”To przecież oczywiste czym zajmuje się moja marka” - tak myśli wielu z nas. Pytanie tylko czy nasi odbiorcy myślą tak samo? Instastories to świetne miejsce na pokazanie naszej marki. Tego czym się zajmuje, jak pracuje i co sprzedaje. Możesz pokazać swoje biuro, nagrać film jak pakujesz paczki czy przestawić swój team. Pomysłów jest cała masa. Najlepiej wszystkie je spisać i co jakiś czas po prostu nagrywać. Nie zapomnij też, aby co jakiś czas przypominać kim jesteś, co i dlaczego to robisz. Z dnia na dzień przybywa Ci przecież nowych obserwatorów - pamiętaj o nich.


Oto kilka moich propozycji. Jestem pewna, że w Twojej głowie pojawiła się już masa innych, równie interesujących pomysłów. Instastories to potężne narzędzie, dzięki któremu możesz rozwinąć swój brand. Nie zapominaj o nim i koniecznie uwzględnij je w swojej strategii działań w social mediach.


Trzymam za Ciebie kciuki!!

354 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page